Legatura dintre cancer si alimentatie a fost edificata – Formula AS nr.822/2008

Posted on 27 Iulie 2011. Filed under: Aditivii alimentari:E-urile, Bicarbonatul de sodiu, Mens sana in corpore sano, Merele-fructele de aur ale sanatatii, Otetul de mere, Sfaturi de sanatate |

 Legătura dintre cancer şi alimentaţie a fost edificată

– preluare din Formula AS nr.822/2008 –

    
     Congresul cancerului tinut in anul 2008 la Paris a confirmat capacitatea exceptionala a fructelor si legumelor de a preveni si vindeca tumorile ucigatoare
 
     „Bomba” ultimului congres mondial al cancerului tinut la Paris a fost victoria Legatura dintre cancer si alimentatie este edificatamorcovului si a rubedeniilor lui impotriva bolilor oncologice.
 
     Fructele si legumele au triumfat. Un studiu mamut, intins pe o durata de 35 de ani si efectuat pe 500.000 de subiecti, a dovedit fara drept de apel ca alimentatia vegetariana reduce drastic aparitia cancerului. Practicantii terapiilor naturiste au avut dreptate. Cand Dumnezeu a lasat boala, a lasat si leacurile care o pot vindeca.
 
     „De necrezut”, a exclamat profesorul francez Michel Boiron, presedintele fondator al Congresului international al cancerului. Scepticismul nostru este invins. Cifrele studiului EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition = Investigatia europeana prospectiva privind cancerul si alimentatia) sunt de necombatut. Legatura dintre cancer si alimentatie este edificata.”
 
     Desi nu e noua, ideea ca hrana joaca un rol decisiv in stoparea sau dezvoltarea tumorilor canceroase a fost multa vreme respinsa, minimalizata sau privita cu scepticism de lumea medicala occidentala.
 
     Cancerul era interpretat ca o boala in sine, declansata prin dereglarea necontrolata a unor celule. Un soi de „nebunie” organica. Din fericire, studiul EPIC vine cu concluzii de neclintit. Este cea mai mare ancheta realizata vreodata asupra relatiei dintre nutritie si cancer.
 
     Studiile efectuate compara alimentatia si modul de viata a 500.000 de indivizi din tarile nordice si sudice ale Europei, unii dintre ei amatori de unt si de carnuri grase, ceilalti – consumatori de legume, fructe si untdelemn de masline. Incepand cu anul 1970, majoritatea subiectilor au fost urmariti fiecare in parte, in medie, timp de cinci ani.
 
     Ultimele rezultate au fost publicate in iunie 2005 si comunicate oficial la congresul de la Paris. A fost primul studiu combinat cu prelevari de sange si ADN, stocate in banci biologice, pentru cercetarea indicilor nutritionali. Concluzia e clara: schimbarea regimului alimentar poate reduce frecventa cancerului. Iata si cateva prescriptii importante rezultate din studiul EPIC.
 
     7 porţii de vegetale pe zi + sport

     Persoanele care consuma in medie 35 de grame de fibre vegetale pe zi (sapte portii de fructe si de legume mancate pe intinderea unei zile) reduc riscul imbolnavirii de cancer cu 40%. Cifra creste, daca pe langa alimentatia vegetariana, veti fi atenti sa va si miscati. Mai ales cancerul intestinal si cel de colon sunt tinute in frau printr-o alimentatie adecvata combinata cu sport.

     „Marele progres al acestui studiu consta in faptul de-a arata ca riscul cancerului poate fi drastic redus prin cresterea consumului de fructe si de legume, principalele surse de fibre alimentare”, spune profesorul Elio Riboli, responsabilul studiului EPIC, specialist mondial in probleme de nutritie si cancer. Includeti in fiecare din mesele dvs. o leguma sau o salata si un fruct la desert. Care sunt cele mai indicate?

     Toate fructele contin combinatii de substante protectoare. Pentru a beneficia de ele, variati culorile: dupa ce mancati un mar rosu, gustati o para aurie sau un strugure negru. La fel si in cazul legumelor: dupa o tomata rosie, consumati un broccoli verde sau o ridiche neagra.

     Cel mai adesea, principiile active care opresc cancerul sunt cuprinse chiar in colorantii din plante. Eficienta lor a fost constatata nu doar in cancerul de colon, ci si in cel de prostata, pancreas, plamani, esofag.

     Uitaţi carnea, mâncaţi peşte !

     Se banuia de multa vreme ca excesul de carne nu este sanatos. Studiul EPIC confirma si aceasta realitate. Analiza efectuata a grupat carnea in trei categorii: carne rosie, mezeluri si carne de pasare.
 
     Din prima grupa fac parte carnea de vita, vitel, porc, proaspata, tocata sau congelata.
 
     Din grupa a doua fac parte salamurile de porc sau vita, conservate in saramura, cu sau fara nitrati, afumaturile, carnea uscata sau conservata prin fierbere: jambonul, carnatii, pateul de ficat, crenvurstii etc… Pasarile au fost reprezentate de gasca si pui.
 
     Rezultatul: riscul de cancer colorectal e mult mai ridicat la consumatorii de carne si mezeluri. In schimb, nu exista nici o problema cu carnea de pasare, cu conditia sa nu fie din crescatorii.
 
     Ca solutie alternativa pentru carne se recomanda pestele, desi efectul lui protector n-a putut fi explicat pe deplin. Se presupune ca anumiti acizi grasi, prezenti in mare cantitate in uleiul de peste, inhiba dezvoltarea tumorilor canceroase.
 
     Leguminoase si cereale complete

     Grau, orz, ovaz, mei, secara, linte, fasole, soia, seminte de in si susan. „E timpul sa redescoperim cerealele si leguminoasele”, ne indeamna studiul EPIC. „Bogatia lor in fibre participa, de asemenea, la prevenirea cancerului de colon. In sensul acesta ar fi bine ca painea cotidiana sa fie inlocuita de sase portii de grau incoltit, consumat pe durata unei zile.”

     Unele leguminoase (mai ales soia) prezinta un alt atu: continutul lor bogat in fito-estrogeni. Femeile asiatice, care consuma multe leguminoase inca de la varsta copilariei, sunt mult mai putin atinse de cancerul de san.

     Ipoteza avansata: acesti micro-constituenti sunt capabili sa blocheze efectul estrogenilor asupra celulelor mamare. In schimb, o posibila cauza de aparitie a cancerului de san poate fi excesul de kilograme acumulate dupa menopauza. In concluzie, puneti linte in toate salatele, mancati cu incredere soia, mancati cereale complete. Protejati-va intestinul si controlati-va greutatea.

     Câte puţin din toate

     Decat sa mananci un anume aliment, mai bine consumi cate putin din toate… Si reduceti consumul de alcool. De fapt, ideea generala care s-a desprins la congresul de la Paris a fost ca nu exista atat alimente protectoare, cat un model alimentar preventiv, inspirat din modelul mediteranean. Si anume: legume stropite din belsug cu ulei de masline.

     Un alt principiu recomandat priveste alimentele proaspete si crude, netrecute prin foc. Favorizati, deci, salatele de legume, condimentate cu ierburi aromate, si fructele de toate gusturile si culorile. Activitatea fizica reduce riscul cancerului de san.

     Nici o zi fără mişcare

     O a doua surpriza a Congresului de la Paris a fost confirmarea prin studiu a incidentei deosebite pe care sportul, miscarea, o are in stoparea diverselor tipuri de cancer. Prin urmare, specialistii recomanda includerea lor in viata cotidiana. Nici o zi fara plimbare in aer liber, fara cateva minute de gimnastica sau de alergat.

     Miscarea reduce in proportie de 40% incidenta cancerului, mai ales de san si colon, de prostata, plamani si uter. Diminuarea riscurilor apare si la persoanele subtiri, care fac constant miscare. De unde ideea ca nici cei ce au o greutate normala nu sunt feriti de teribila maladie. „Un studiu american a demonstrat ca densitatea sanului la mamografie se modifica radical dupa o ora de exercitiu fizic.” La fel, intreaga structura corporala.

     Dr. CRISTIAN BOERESCU
    „Personal, cunosc multi oameni bine situati in Occident, care vin special in Romania sa faca o cura cu cruditati”

     – Cum se explica efectul protector al vegetalelor?Legatura dintre cancer si alimentatie este edificata

     – Omul a aparut intr-un anumit cadru natural, iar de la facerea lumii, Dumnezeu i-a dat acestuia ca hrana „toata iarba ce are samanta… si tot pomul ce are rod in el”… Din pacate, foarte putine vegetale din cele pe care le mancam sunt naturale. Roadele de pe mesele noastre sunt cel mai ades prelucrate de tehnologiile industriei alimentare.
 
     Legislatia actuala este mult prea permisiva cu aditivii alimentari. Rapiditatea cu care apar, in fiecare an, sute si chiar mii de coloranti alimentari spune multe despre deficientele si fraudele grave ale sistemului actual.
 
     „Galbenul de unt” (paradimetil-azobenzenul), ca sa dau numai un singur exemplu, intrebuintat pana nu de mult pe scara larga, produce experimental la animalele de laborator cancerul ficatului (hepatomul malign).
 
     In schimb, produsele vegetale cultivate corect sunt aproape complet lipsite de toxicitate. Multi microconstituenti naturali din legume, fructe, cereale, dar si din plante, si-au dovedit deja rolul lor anticancerigen, in diverse colturi ale lumii.
 
     In paginile „Formulei AS” s-a scris si se va mai scrie despre potentialul de vindecare al fibrelor vegetale, antioxidantilor naturali, retinoizilor antitumorali, betacianinelor etc., despre usturoi, patrunjel, morcovi, grau, catina sau condimente, iar cazurile spectaculoase de vindecari prezentate de-a lungul timpului au produs stupefactia lumii medicale de la noi si ii sustin cu o raza de speranta si optimism pe cei aflati in suferinta…
 
     – De ce să consumăm legume nefierte?
Legatura dintre cancer si alimentatie este edificata

 
     – Acum 100 de ani, in orasul Zurich din Elvetia, doctorul Bircher-Benner demonstra colegilor sai ca „vegetalele in stare cruda si proaspete” au o mare putere de vindecare si reprezinta pentru oameni o hrana vie de cea mai buna calitate.
 
     Argumentatia se baza pe numeroase cazuri vindecate in clinica sa, dotata cu cele mai moderne laboratoare din acea vreme. Si nu se descoperisera inca vitaminele, enzimele, imunostimulatorii sau agentii antitumorali naturali.
 
     De-a lungul timpului, aceste adevaruri au fost afirmate raspicat de Max Gerson, Rudolf Breuss, Robert Jackson, Kristine Nolfi si multi altii, dar, din nefericire, medicina actuala merge parca prea obsesiv intr-o directie gresita.
 
     Pentru a intelege rolul cruditatilor in prevenirea si tratarea cancerului, sa observam ca cea mai mare frecventa a bolii este intalnita la persoane in varsta de peste 50-60 de ani, la care componentele tisulare intra in procese lente de degenerare, iar astfel, organele nu mai fac fata asaltului de toxine cancerigene de care vorbeam mai devreme.
 
     Intuim acum usor de ce curele de cruditati, posturile cu sucuri de legume si fructe, hrana vie, sunt o speranta pentru cei disperati si sunt confirmate din ce in ce mai mult de ultimele comunicari stiintifice.
 
     – Legumele si fructele de pe piata romaneasca au calitatea de medicament anticancer sau au suferit modificari genetice care le-au mortificat?

     – Puneti aceasta intrebare la granita de vest a tarii si veti auzi un „da” rostit de sute de mii de voci, din piepturile romanilor care vin de la munca din strainatate. Veti putea aduna relatari amanuntite despre parfumul, gustul, vitalitatea si savoarea fructelor si legumelor de la noi. Veritabile declaratii de dragoste pentru mere, prune, gutui, rosii, ardei etc. Personal, cunosc multi oameni bine situati in Occident, care vin special in Romania sa faca o cura cu cruditati.

     Daca ministrul agriculturii ar avea inspiratia sa-i pregateasca pe taranii romani sa intre pe pietele europene ale produselor biologice, Romania ar mai deveni o data in istorie granarul (bio) al Europei, iar plugul, coasa si caruta trasa de cai nu ar mai fi atat de mult si inutil blamate.

     In Franta, doar 7% din agricultura este biologica, in Germania si Austria 13-16%, in Elvetia 23%, iar pretul acestor produse este de 3-4 ori mai mare decat al celorlalte. La noi, mai mult de 50-60% din agricultura depinde doar de ciclurile naturale de productie.

     Daca am avea azi autostrazi, turismul rural ar relansa economia. Intr-o societate bazata pe adevar si intelepciune, cercetarile care demonstreaza potentialul vindecator al dietei anticancer ar trebui utilizate la maximum, in folosul bolnavilor, iar procesul de producere, preparare si comercializare al hranei coordonat cu mai mare grija.

     Dr. S. KNASMULLER
   „Rezultatele cercetărilor noastre trebuie să-şi găsească drumul spre farfurii!”

Legatura dintre cancer si alimentatie este edificata
     La mijlocul lunii februarie 2008, la Viena s-a tinut un congres la care au participat cercetatori de pe toate meridianele globului. Tema conferintei: alimentatia si cancerul. Concluzia unanima: cele mai eficiente remedii pentru stoparea acestei boli cumplite se gasesc in… farfurie! Unul din doi bolnavi incurabili ar putea fi salvat printr-o alimentatie sanatoasa.
 
     Nu numai fructele si legumele contin substante bioactive, ci si cerealele, mirodeniile etc. Ele ne pot ajuta sa traim mai mult, in deplina sanatate. Va prezentam fragmente din interviul acordat pe aceasta tema de prof. dr. S. Knasmuller, unul dintre marii cancerologi germani, prezent la lucrarile conferintei.
 
     – Ştim de mult ca broccoli, dar si alte legume pot preveni aparitia cancerului. Aveti noutati?

     – Acum stim cum actioneaza ele. Anihileaza, de exemplu, efectul cancerigenelor, adica al substantelor chimice din mediul inconjurator si al conservantilor alimentari. Substantele existente in crucifere (varza, conopida, broccoli etc.) si cele din usturoi pot sa impiedice acest proces.

     – A fost studiat efectul anticancerigen al verzei rosii si al celei de Bruxelles. Este efectul acesta benefic doar la soareci?

     – Nu. Recent s-a constatat ca aceste legume din familia cruciferelor pot activa si la om o anumita enzima din ficat, care il protejeaza impotriva cancerului. Numele ei prescurtat este GST.

     – Este suficient doar sa mancam cat mai multe legume pentru a ne apara de cancer?

     – Nu. Ar trebui sa consumati si mai multe cereale, mai ales soia. In cereale ca: ovaz, grau, mei etc. exista o multitudine de substante anticancerigene. Mai cu seama in produsele din cereale integrale (uruiala si tarate nerafinate). In ceea ce priveste soia, ea contine hormoni naturali, care sunt o mare speranta pentru prevenirea cancerului de san.

     – Unele soiuri de cereale au un efect mai deosebit?

     – Produsele integrale, da. (In nici un caz făina albă.) O mare parte a substantelor active se afla in invelisul exterior al boabelor. Acestea stopeaza cancerul de colon.

     – Dar mirodeniile? Care e contributia lor la prevenirea cancerului?

     – In aceasta privinta s-au efectuat studii foarte interesante. Mirodeniile ajuta de fapt la „repararea” defectelor ereditare. Printre candidatii cu perspective stralucite se numara: vinarita, vanilia si scortisoara.

     – Exista si substante care provoaca „moartea” celulelor canceroase?

     – Resveratrolul din struguri si, in special, din vinul rosu poate declansa apoptoza celulei canceroase. Deci, un pahar de vin rosu pe zi ne apara de cancer.

     – Ce rol are radacina de tătăneasă in meniul anticancer?

Legatura dintre cancer si alimentatie este edificata
     – Radacina de tataneasa se compune in proportie de 30% din inulina, o fibra care fixeaza substantele cancerigene si le „impinge” spre canale, reducand astfel riscul imbolnavirii de cancer la colon. Conform unor studii canadiene, cresterea consumului zilnic de fibre cu 13 g ar fi suficienta pentru a reduce la jumatate riscul cancerului de colon. Eficiente sunt, de asemenea, cerealele si morcovii.
 
     – Un alt medicament „gustos” impotriva cancerului este iaurtul…

     – Intr-adevar, bacilii lactici din laptele fermentat pot fixa si ei substantele toxice din intestin, care sunt, astfel, eliminate.

     – Studiile arata ca numarul vegetarienilor cu cancer digestiv este cu 50% mai scazut decat cel al consumatorilor de carne. Sa devenim, oare, vegetarieni?

     – Din cercetari nu rezulta ca boala ar fi produsa de carnea in sine. Valabil este urmatorul principiu: carnea de porc este nociva daca o consumam grasa si in cantitate mare. Supragreutatea sporeste si ea riscul imbolnavirii. Recomandarea din clipa de fata este: cu cat mai putina carne, cu-atat mai bine. Maximum 80 g pe zi.

     – Ar trebui sa fim mai atenti si la tigaie?

     – Prajitul la peste 200 de grade Celsius este tabu, pentru ca in suprafata maronie a carnii se formeaza substante cancerigene: carburile policiclice, formaldehidele. In experimentele facute pe animale s-a observat ca aceste substante produc cancerul hepatic si cancerul glandelor intestinale si mamare.

     – Ele pot fi anihilate prin consumul de mirodenii?

     – Da, condimentand cele 80 g de carne cu rozmarin, cimbru, salvie sau usturoi. Marinatele preparate cu ulei de masline, otet de mere, zeama de lamaie, usturoi, mustar, sare si zahar brun pot impiedica in proportie de 90% formarea combinatiilor nocive. Recomandarea mea: o felie subtire de gratar + cereale sau orez natural + legume verzi. Acestea contin clorofila, o substanta anticancerigena.

     –Un studiu efectuat recent in China arata ca un consum regulat de varza (de crucifere, in general) reduce riscul cancerului pulmonar cu 38%. Putem să fumăm, dacă mâncăm varză?

     – Un pachet de tigari pe zi inseamna un risc mult mai mare. Doar nefumând putem profita de efectul anticancerigen al acestor legume.

     – Exista o planta anume pe care o preferati?

     – Eu recomand cu caldura ceaiul verde (mult), care ne protejeaza de cancer pe mai multe planuri. Cercetatorii americani au descoperit faptul ca o substanta componenta a ceaiului verde poate „nimici” tumorile, privandu-le de hrana. Numele ei prescurtat este GCG. Ea inhiba dezvoltarea de noi vase sanguine. Nemaifiind alimentata cu sange, tumora moare. Dar rezultatele acestor studii indeamna la continuarea cercetarilor. De la experientele in eprubeta sau pe animale, pana la studiile efectuate pe oameni e cale lunga.

     – Care este urmatorul dvs. obiectiv?

     – Rezultatul cercetarilor noastre trebuie sa-si gaseasca drumul spre farfuriile dvs.!

     Inapoi la natură!

     Legatura dintre cancer si alimentatie este edificata
     Fiecare om se poate apara si singur de cancer, dar trebuie sa o faca imediat. Iata ce recomanda specialistii:

     Alcool cu măsură: barbatii – maximum 2 pahare/zi; femeile – maximum 1 pahar/ zi. Ideal: vin rosu, care contine resveratrol.

     Carne puţină: nu mai mult de 80 g pe zi. Mai multa carne de pui sau peste, decat carne de miel sau vita. Carnea nu trebuie prajita prea tare si se consuma bucatile mai slabe. Ideal: somonul, care contine acizi grasi Omega 3 si vitamina D.

     Fara grasimi animale: inlocuiti-le cu grasimi vegetale, mai ales cu ulei de masline. El contine acizi grasi nesaturati si vitamina E, care ne protejeaza de cancer.

     Sare, cu economie: maximum 6 g/zi. Inlocuiti-o cu mirodenii si verdeturi, bogate in substante anticancerigene.

     Multe cereale si leguminoase: expertii recomanda 600-800 g/zi, impartite in 7 sau mai multe portii. Optati pentru produsele integrale. Consumati zilnic produse din soia: lapte, branza (tofu), iaurt etc.

     Multe legume si fructe: zilnic, intre 400-800 g, impartite in 5-10 portii. Substante bioactive se gasesc mai ales in crucifere (varza, conopida, broccoli, gulie etc.) si in usturoi. Citricele contin vitamina C, la fel si merele (soiurile vechi), afinele, socul, caisele, morcovii.

     Ceaiul verde: băutura ideală.

     Zahăr alb, rafinat, deloc: pentru că îngraşă, iar supragreutatea sporeste riscul îmbolnăvirii de cancer. Înlocuiţi-l cu miere!

Adina Bran

http://www.formula-as.ro/2008/822/medicina-naturii-44/legatura-dintre-cancer-si-alimentatie-este-edificata-9695


Make a Comment

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d blogeri au apreciat asta: